Πιλοτικό πρόγραμμα απο το ΤΕΕ Αν. Μακεδονίας, το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο και την Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της ΠΑΜΘ

Είναι γνωστό ότι ο χώρος της Ανατολικής Μεσογείου χαρακτηρίζεται από υψηλή σεισμικότητα η οποία έχει επιπτώσεις στις κάθε είδους ανθρώπινες δραστηριότητες και κατασκευές. Η μείωση των οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων των σεισμών προϋποθέτει την ανάπτυξη της σειμολογικής έρευνας, την εκπαίδευση του πληθυσμού και τη βελτίωση της απόκρισης της Πολιτείας.

Στα πλαίσια αυτά, οι φορείς της χώρας πρέπει να έχουν ενεργή συμμετοχή στην ευαισθητοποίηση του πληθυσμού και την εκλαΐκευση εννοιών που κάνουν κατανοητό το καταστροφικό αυτό φαινόμενο σε ευρύτερες ομάδες πληθυσμού. Δεδομένου ότι ο σεισμός μπορεί να συμβεί οποτεδήποτε και να επηρρεάσει ευρύτερες περιοχές, οι μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό αποτελούν εκείνες τις ομάδες που μπορεί να έχουν σημαντικό ρόλο στην μείωση των επιπτώσεων. Και τούτο διότι οι μεν μαθητές έχουν την ικανότητα της ευκολότερης αφομοίωσης και εφαρμογής συγκεκριμένων οδηγιών τις οποίες μπορούν να μεταφέρουν στο οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον τους, το δε εκπαιδευτικό προσωπικό γιατί διαχειρίζεται για σημαντικό χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια της ημέρας ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού.

Για τον σκοπο πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ των :
• 6ου Γενικού Λυκείου Καβάλας,
• Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας – Παράρτημα Ανατολ. Μακεδονίας,
• Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Ανατολ. Μακεδονίας – Θράκης
• Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών
για την ανάπτυξη και προώθηση της ανταλλαγής τεχνογνωσίας, καθώς και η ενδυνάμωση πολυμερών – διεπιστημονικών σχέσεων.

Η Συμφωνία Πλαισίου Συνεργασίας αφορά τα παρακάτω αντικείμενα:
• Υλοποίηση ενημερωτικών παρουσιάσεων ή/και ημερίδων σε ομάδες μαθητών ή καθηγητών σε θέματα Σεισμολογίας και ευαισθητοποίησης του πληθυσμού έναντι του φαινομένου του σεισμού καθώς και με περιεχόμενο επαγγελματικού προσανατολισμού.
• Υλοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους με γεωλογικό – σεισμοτεκτονικό ενδιαφέρον.
• Υποστήριξη εργασιών μαθητών με αντικείμενο τη σεισμολογία και την τεχνολογία των σεισμογραφικών οργάνων.

Ρεπορταζ απο το κανάλι ENA της Καβάλας:

Τι έγραψε στο site τους το 6ο Γενικό Λυκείο Καβάλας,
Την Τρίτη 9/10/2012 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας συνάντηση του προέδρου του ΤΕΕ και εκπροσώπων της πολιτικής προστασίας της περιφέρειας και του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών με την διεύθυνση του σχολείου. Σκοπός της συνάντησης ήταν η από κοινού εκπόνηση εκπαιδευτικού προγράμματος  ώστε οι μαθητές μας να έρθουν σε επαφή με το γνωστικό αντικείμενο που αφορά τους σεισμούς, να μάθουν για αυτούς και πώς να προστατευτούν και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στην κοινωνία.

Πέραν όλων των άλλων δράσεων στο σχολείο θα τοποθετηθεί μηχανισμός (o-navi usb seismic sensor) ο οποίος θα συνδέεται με το αστεροσκοπείο και θα μεταδίδει τα δεδομένα των μικροδονήσεων ώστε να υπάρχει μία σε βάθος χρόνου καταγραφή της σεισμικότητας της περιοχής μας.

http://6lk.mysch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=666:2012-10-09-14-47-56&catid=47:2011-11-26-15-03-13&Itemid=75
Σχετικά link
http://www.k-tipos.gr/ktipos/detail.php?ID=35082

http://www.evdomi.gr/pub/starcms/repository/static/articles/ar_75913_1.asp

http://www.dramania.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=10171:syskepsh-syntonistikoy-organoy-politikhs-prostasias-ths-pedramas&Itemid=184

http://videotex.gr/%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%84%CE%BF-6/

http://www.kavalawebnews.gr/index.php/anmakthratk/pem-kavalas/item/326-%CF%83%CF%8D%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%88%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%8E%CF%80%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8E%CE%BD

http://www.dramanow.gr/localnews/periferiadramas/952-2012-10-04-10-49-18.html

http://www.komanews.gr/index.php/news/view/antimetwpish_kindunwn_apo_ta_fusika_fainomena

http://www.empros.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=11018:2012-10-01-12-44-00&catid=56:2011-11-28-12-48-03&Itemid=134

Comments are closed.